VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMENKY
VYMEDZENIE POJMOV
Prevádzkovateľom internetového obchodu www.estal.sk/internetovy-obchod je:
PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik, Krasne Lasocice 102, 34-620 Jodłownik
Telefón: +48 018 33 21 437
mobil: 951 178 409
e-mail: konstal_garaze@interia.pl
Predávajúcim je: PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik, Krasne Lasocice 102, 34-620 Jodłownik
Dodaváteľom je: PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik, so sídlom: Krasne Lasocice 102, 34-620 Jodłownik
Firma je zapísaná v CEIDG (Centrálny register a informácie o podnikateľskej činnosti v Polsku číslo NIP: 7371219133 Regon: 491932418 NIP EU: PL7371219133
(ďalej len "dodávateľ")
Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu
Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
CENA
Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane DPH.
Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
OBJEDNÁVKA TOVARU
Zoznam tovaru na stránkach: www.estal.sk/internetovy-obchod je katalógom bežne dodávaného tovaru. Dostupnosť tovaru bude potvrdená na základe dopytu. K objednaniu tovaru zákazník vyberie tovar, riadne vyplní objednávkový formulár a objednávku odošle. Odoslaná objednávka je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Objednávka ďalej slúži k rezervácii tovaru.
Pred odoslaním objednávky bude vypočítaná celková cena za tovar vrátane súvisiach poplatkov a zákazník bude vyzvaný k ich odsúhlaseniu.
Záväzným potvrdením objednávky nie je automaticky generované elektronické potvrdenie prijatia objednávky do systému dodávateľa, ale ide o elektronicky zaslané potvrdenie označené ako "konečné potvrdenie objednávky s povinnosťou platby“ alebo telefonické potvrdenie objednávky dodávateľom, kde si dodávateľ a zákazník potvrdia obsah objednávky, hlavne druh tovaru, počet kusov, cenu za tovar a dopravu, a spôsob a termín doručenia. Okamžikom potvrdenia je uzatvorená kúpna zmluva.
Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
Inštalácia tovaru, a montáž sú súčasťou kúpnej zmluvy!
ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY
Zákazník aj dodávateľ môžu objednávku zrušiť bez udania dôvodu, až do potvrdenia objednávky dodávateľom. Pokiaľ zruší objednávku dodávateľ, spravidla uvedie dôvod, prečo nie je možné objednávku potvrdiť. Zrušenie objednávky po okamžiku uzatvorenia kúpnej zmluvy je možné len po predchodzej dohode dodávateľa a zákazníka, a za podmienok, ktoré si vzájomne zjednajú.
ODSTUPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIALKU A POUČENIE SPOTREBITEľA
Ak zakaznik je spotrebiteľom, (zakaznik ktorý nekupuje tovar v rámci svojej obchodnej, alebo inej podnikateľskej činnosti), tak má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch.
Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovydať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru so originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, (§10 ods. 1 Zákona). Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár:
VZOROVÝ FORMULÁR ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAľKU
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Komu:
PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik,
Krasne Lasocice 102,
34-620 Jodłownik
Poľsko
+48 018 33 21 437
e-mail: konstal_garaze@interia.pl
Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/od zmluvy o
poskytnutí tejto služby* :
Dátum objednania/dátum prijatia*:
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*:
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*:
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Pri odstúpeni od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alabo odobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. (§10 ods. 2 Zákona)
Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru. (§10 ods. 4 Zákona)
Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. :
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, (§7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014. Z.z.)
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, (§7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014. Z.z.)
DODANIE TOVARU
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu vlastnou dopravou, na území celej Slovenskej republiky.
Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností dodávateľa dodaný v čo najkratšej dobe prepravcom, obvykle do 3-21 dní od záväzného potvrdenia objednávky.
Tovar sa považuje za dodaný doručenim na adresu, ktorú si zákazník stanovil v objednávke.
SPÔSOB UHRADENIA CENY TOVARU
Tovar je možné v plnej výške uhradiť v hotovosti, pri prevzatí tovaru, priamo u prepravcu.
Platbu je tiež možné uhradiť vopred prevodom na účet dodávateľa pod príslušným variabilným symbolom, ktorý platbu identifikuje.
NÁHRADA ŠKODY PRI NEPREVZATí TOVARU
1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto Všeobecné Obchodné Podmienky sú platné pre všetky kúpne zmluvy uzatvárané medzi dodávateľom a zákazníkom.
S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára.
Dodávateľ si vyhraďuje právo obchodné podmienky meniť. Zmenené obchodné podmienky vyhlási vhodným spôsobom na internetových stránkach www.estal.sk
REKLAMAČNÉ PODMIENKY
(neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok)
Kupujúci možé reklamovať len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho, a ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
V prípade, ak Kupujúci objavil na zakúpenom tovare v priebehu záručnej doby vadu, ktorá nebola spôsobená jeho nevhodným používaním, ale vadou samotného výrobku, má v záručnej dobe právo na reklamáciu tovaru.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok, a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nevhodným používaním:
k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim
nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar
poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
Ak nie je možné zo strany predávajúceho riešiť reklamáciu inak, musí kupujúci uplatniť reklamáciu na adrese prevádzky predávajúceho. Reklamáciu možno uplatniť prinesením reklamovaného tovaru na prevádzku predávajúceho, alebo zaslaním tovaru prepravnou službou.
V prípade zaslania reklamovaného tovaru k reklamácii prepravnou službou-na náklady kupujúceho-musí byť zásielka viditeľne označená nápisom „REKLAMÁCIA“. Doporučujeme zasielať tovar ako doporučenú poistenú zásielku. Tovar k reklamácii je kupujúci povinný odovzdať kompletný, ak nebolo dohodnuté inak, vo vhodnom obalovom materiály, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám daného tovaru. Predávajúci nie je povinný prijať reklamáciu, ktorá nebude kompletná, alebo bude zaslaná na náklady kupujúceho napr. ako tovar na dobierku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe (reklamačný protokol). Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo formou e-mailu.
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenie kupujúceho.
Kontakt: PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik, Krasne Lasocice 102, 34-620 Jodłownik, konstal_garaze@interia.pl
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Ochrana osobných údajov spotrebiteľa je vypravovaná v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
Prevádzkovateľom osobných údajov podľa § 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) je
PPHU KONSTAL Andrzej Kurnik,
Krasne Lasocice 102,
34-620 Jodłownik
Poľsko
+48 018 33 21 437
e-mail: konstal_garaze@interia.pl
(ďalej len: „prevádzkovateľ“).
Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa, ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Kupujúcim, a prevádzkovateľom.
Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
Kupujúci (dotknutá osoba) má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel:
a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
b) právo požadovať prístup k osobným údajom podľa § 21 Zákona
c) právo na opravu osobných údajov podľa § 22 Zákona
d) právo na vymazanie osobných údajov podľa § 23 Zákona
e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov podľa § 24 Zákona
f) právo namietať spracovanie osobných údajov podľa § 27 Zákona
g) právo na prenosnosť osobných údajov podľa § 26 Zákona
h) právo podať podnet na Úrad pre ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnievate, že bolo porušené Vaše právo na ochranu osobných údajov
Dozor nad dodržiavaním povinností ustanovených Zákonom o ochrane osobných údajov pri spracúvaní osobných údajov vykonáva: Úrad na Ochranu Osobných Údajov .
S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený/oboznámená s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.
COOKIES
Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší. Preto tieto súbory vnímame ako náš oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate.
Uskutočnením Objednávky Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. „cookies“ do jeho koncového zariadenia (napr. počítača) tak, aby sa uľahčilo poskytovanie služieb informačnej spoločnosti. Kupujúci má možnosť odmietnuť aby „cookies“ alebo podobné nástroje boli ukladané do jeho koncového zariadenia napríklad tým, že spustí vo svojom koncovom zariadení funkciu anonymného prehliadania.
Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v nastaveniach internetového prehliadača.
Návody na vymazanie Cookies v prehliadačoch:
Internet Explorer http://windows.microsoft.com/sk-SK/windows-vista/Block-or-allow-cookies
Safari http://www.apple.com/
Opera http://help.opera.com/Windows/10.20/sk/cookies.html
Mozilla Firefox http://support.mozilla.org/sk/kb/povolenie-zakazanie-cookies
Google Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sk&hlrm=en
ALTERNATÍVNY SPÔSOB RIEŠENIA SPOROV
1. Vážený spotrebiteľ, na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.
2. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle príslušného ministerstva alebo každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
3. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.12.2018 je tu: Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
4. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: Riešenie sporov online . Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a obchodníkom (predávajúcim) vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
5. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
Najčastejšie vyberané
Kalkulatory cen